varför?

http://storabh.files.wordpress.com/2009/03/anorexia_narrowweb__300x47901.jpghttp://www.cautionband.com.br/beto_archives/Anorexia.JPG

Varför? Varför vill man se ut sådär? Hur kan man vela vara så smal. Jag tycker verkligen synd om dem asså, verkligen.
Jag vet att tillexempel om man ska vara modell, så vill agenturerna och så nästan alltid ha smala tjejer. Men de tjejer som går på runway, hur kan de bli så smala. Varför skadar man sin kropp så otroligt mycket för att för bära kläder som är några storlekar mindra än vanligt? Det är sjukt, jag skulle aldig någonsin kunna tänka mig att bli så smal eller skada mig själv så pass mycket bara för få gära det de tjejerna gör på bilderna ovan. Gör de det för att de tycker att det är fint eller för att annars kan de inte bära de små kläderna?

Man hör så otroligt mycket tjejer i min ålder typ som egentligen det inte alls är fel på, klaga på sina kroppar, "åh mina lår är så feta", "jag har för mycket fett på magen" Varför är man inta bara nöjd med sig själv? Här sitter folk och tänker att de inte ska äta och massa sånt, medans andra folk inte vill något hellre. Folk som inte ens har tillgång till den maten vi har. Mycket med att man svälter sig handlar nog om grupptrypp och, men varför ska man se ut som de andra, Var nöjda med er själva och låt ingen trycka ner er för ert utseende!
kram.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra skrivet! Jag är själv ganska smal, men inte pga att jag vill vara det utan att jag har lite svårt att gå upp men försöker så gott jag kan. Stör mig otroligt mycket på folk som är smala men säger att dom är tjocka.. var ser dom allt "fett" ? Sjukt...

2009-04-14 @ 19:35:37
URL: http://lonnamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />