YES&NO- Malmöfestivalen.

Ja som sagt så är det skitkul att vara på Malmöfestivalen tycker jag, men det finns väldigt mycket grejer som inte är bra med malmöfestivalen också. Har har jag gjort en liten lista på både positiva och negativa sker när det gäller Malmöfestivalen, hihi. Jag och mina listor...

NO:

*Alla jävla fjortisar som springer runt med gummiband upp till röven, bandana på låren, 2 kg brunkräm, håret stort och kletigt som fan, cider/öl flaskor i handen och knappt kan stå upp. Usch säger jag bara!

*Kööööerna!
Det tar halva dagen för att man vill köpa donuts, eller brändla mandlar eller vad det nu är för gott som man tyvärr får tå ut med köerna för.

*Folkmassan som aldrig tar slut! Vart man än går är det kasnke 100 personer på just den platsen man är. Okej jag vet det är en del av festivalen att det ska vara mycket folk, men när man vill ta sig någonstans går alla människor huller om buller över hela gatan, HÖGERTRAFIK finns faktiskt!

*Dyra karuseller suger! Liksom 100 kronor för att åka Booster i knappt två minuter? 120 kr sista dagen dessutom. Sinnessjukt. Det blir bara dyrare och syrare för varje år. Förra året var det typ 80 eller nåt.

YES:

*Den sjukt goda maten
som finns på festivalen är nog en av de anledningarna till att väldigt många går dit tror jag. Det finns så otroligt mycket att välja på och nästan allting ser så gott ut att man står där och har beslutsångest över vad man ska äta.

*Mini-donuts, å
h fyfan har nog aldrig ätit något godare än de små söta mini-donutsen som säljs på  Malmöfestivalen, himmelska!

*Mycket musik&dans.
Det är alltid någonting som är igång när det gäller musik eller dans. Antingen det ena eller det andra, så det finns alltid något att lyssna på eller dansa till, vilket jag tycket är skitbra!





Självklart finns det mycket mer grejer som är både bra och dåligt, men jag kommer inte på så mycket just nu faktiskt. Detta var iallfall min lista för denna gången.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />