Dag 09 – Min tro

hmm min tro, vart fan ska man börja. ja jag kan ju börja med att skriva att jag är Muslim och jag tror på Gud. Jag tror på att det finns något större än oss där uppe, jag tror på ett liv efter döden. Eller kanske inte riktigt ett liv, men iallfall att något händer därefter, inte att man bara ligger och ät stendöd i en kista eller vart man nu håller hus...

Jag tror även på övernaturliga krafter, vet inte riktigt hur jag ska förklara mig här, sånt här är jättekomplicerat och det är jättesvårt att förstå helt ifall man inte är inuti min hjärna.. Men alltså jag menar inte såna här spöket-laban som flyger runt här och där. Utan jag tror att man kan få kontakt med de från andra sidan på något sätt, jag tror det är möjligt. Vissa saker är jättesvårt att förstå när det gäller tro och allt sånt här, man måste oftast ha egna upplevelser för att förstå vad jag menar. Men vissa av er har säkert det och ni förstår iallfall.

En sak till som jag också tror på, som egentligen inte har att göra med "tro" men jag tror på människan, jag tror på mig själv. Jag tror att om man verkligen vill något och verkligen kämpar så kan man åstadkomma allt, vad man än vill, bara man har viljan. Vi människor ger upp alldelles för snabbt tycker jag, eller många av oss, vi försöker en grej som vi tror oss vela ha tillräckligt mycket eller mål vi vill uppnå, men många tror bara inte på sig själva och det är exakt det som gör att det inte blir möjligt.

detta var vad jag hade att skriva om min tro, både religiös tro och allmän tro...

(orkar inte skriva ordet "tro" mer nu, det börjar låta för konstigt i mitt huvud haha)


min fina ring med en text ur koranen, hitatr inte ringen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />