Dagen tips! Nenaa Inlägg

Torr hy

Har du torr hy så rekomenderas det att du använder en foundation med lite olja eller som tillför fukt. Du kan även prova med att blanda din foundation med din dagkräm. Använd en pensel, stryck ett tunt lager.

Själv så använder jag Nivea´s produkter Nivea Beauty Lift nr 09 eller Tent Delight, osäker på nr.
Riktigt bra bägge två, passar torr hy bra. Huden är fuktig o mjuk dagen lång.
                                                


Den mjuka/rena huden handlar nt endast om en bra foundation. Grund basen spelar en stor roll.
Smörj huden med en fuktkräm innan applicering av foundation.
Var försiktig med den regöringskrämen/rengöringsmedel som du använder. Exmpel på bra rengöringsmedel är Vitamin E Cream Cleanser. Använder du någon annan så se till så den är alkohol fri.
Som ansikts tvätt som jag tidigare tipsat om som funkar perfekt för min hy är Garnier Pure Active. Tar bort all orenheter.

Har även använt Max Factor Mineral Powder, riktigt bra o fin hy under dagen dock riktigt torr hy i slutet av dagen. Den torkar ut ansiktet tycker jag.


Det var allt för idag, tack och hej....


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Bra med tips :)

2010-12-21 @ 12:33:27
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: EpicFaiil - Sveriges underhållande scene core blogg!

Tja på dig! :D



Jag hittade din blogg och tänkte fråga dig hur mycket snö du har hos dig? Det här är ju trots allt den kallaste vintern på 1000 år :O

2010-12-21 @ 12:41:54
URL: http://epicfaiil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />