my day.

Hejsan. Snart är det lägg dags för mig, så att jag inte snoozar för mycket imorgon också hehe. Iallfall så kom jag hemför en stund sen,har varit hos min kusin. Vi stack till konsum och köpte ett kilo jordgubbar (som jag har varit så sugen på så länge) , och så köpte vi yoghurt, och kan ni gissa vad vi gjorde? Nämligen världens godaste smoothie. Fy satan vad gott det blev, jag drack två och ett halvt STORA glas och tills nu känner jag smaken, känner att jag vill kasta upp allting igen haha, min mage är inte glad just nu kan jag säga er. Men det var värt det, hihi. Gjorde även min egna middag idag,stolt, haha.


Om ni undrar vad det vita är så är det vanlig mild yoghurt, jag vet inte varför
 men jag äter det till nästan allting, ris,makaroner, ja allt möjligt.. mums!


min luffar outfit. Hade på mig mukiskläder idag eftersom at jag inte
skulle någonstans anyway så , ibland kan man faktiskt vara luffig.


smoothie steg 1.


smoothie steg 2. Visst blir man sugen?!


Där har ni den godaste smoothien någonsin!


Såhär gör man en delikat smoothie, eller såhär gjorde iallfall jag:

du behöver:
ett kilo jordgubbar. (vi hade frysta, men det går bra med färska)
ett paket med yoghurt, Vi tog bärsmak eftersom det skulle bli mer
smak i den men om man vill kan man ta annan typ vanilj eller så.
socker
en mixer


Häll upp yoghurten i en mixer, tillsätt sedan så mycket jorgubbar ni vill, vi hällde i hela påsen. Sen mixar man, smakar och ser om man vill ha den sötare, och håller då i så mycket socker som man vill ha. Man behöver egentligen inte ha så mycket jordgubbar som vi hade, det går bra med färre jordgubbar eller vilken frukt man nu ska ha, men det blev sjuk mycket, det räckte till ca åtta, väldigt stora glas.

Nu ska jag faktiskt hoppa ner i sängen och sova så jag inte försover mig imorgon hehe. Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: S t y l i s s i m o - Fifi

oohh smoothien skulle inte sitta helt fel just nu,,,

2009-05-08 @ 04:35:49
URL: http://stylissimo.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

"Hehe, jag brukar också typ försöka baka fina grejer och så men tro mig, det är ingenting för er att se, hahhahah, det blir alltid så fel när juag gör det :("



Hahha aww XD övning ger färdighet. ;D Men du gör ju fin mat och smoothie iallafall! :D

Brukar också spiffa upp det lite sådär att man lägger upp det fint som du hehe. ^^ Och åhh yoghurt haha <3 älskar typ krämig turkisk yoghurt i det mesta. XD Och Skånemejerier gör sjukt god smoothie också. <3

2009-05-10 @ 21:17:25
URL: http://ayla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />