Dag 15 – Mina drömmar

hmmm mina drömmar. Här hade jag kunnat skriva en hel jävla lista tror jag, men ska försöka göra det så kortfattat som möjligt. Jag är en drömamre, det är jag verkligen. Jag tror verkligen att om man har en dröm som man kämpar för så lär den nog en dag bli uppfylld. Och då menar jag inte såna drömmar "jag önskar jag kunde flyga", utan riktiga drömmar om vad man vill göra med sitt liv, vad man vill ha upplevt när man ligger där på dödsbädden. Så man inte ligger där och tänker "fan jag borde ha gjort det!" eller "varför hoppade jag aldrig fallskärm när jag ahde chansen", sådär vill jag aldrig tänka. Vill aldrig tänka tillbaka och ångra att jag "inte gjort det", vad det nu är...

Några av mina drömmar är att jag inte vill ha en typiskt liv. Som alla andra.. Ett tråkigt jävla liv som gått ut på att nästan hälften av sin livstid gått ut på att utbilda sig, sen efter det få ett tråkigt kontorsjobb, hitta en man, gifta mig och få barn. Sen finns det fan inte mycket kvar antar jag.

Nej usch så vill jag inte ha det ! jag vill ha GJORT något, jag vill resa, upptäcka platser i världen, jag vill hjälpa till, förändra, uppleva massor av upplevelser, göra en massa galna grejer. Så när jag blir en gammal kärring som sitter och stickar med 10 katter omkring mig ska jag tänka "vilken jävel jag var, men fyfan avd kul jag har haft!", och tillochmed då ska jag vara en cool jävla kärring, en pensionärjävel, det är vad jag ska bli...

det, mina vänner, är mina drömmar!
vad är era, något speciellt ni vill hinna göra innan ni säger byebye till jorden?


to do what you like is freedom, to like what you do is happiness.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />