beautiful hair.

Som jag skrev igår kväll experimenterade jag lite grann med mitt hår, gillar att prova nya saker. Jag gjorde faktiskt nångånting sjukt smart, haha. Efter att jag dushat torkade jag håret lite, satte upp det i en hästsvans, inte så hög. Sen så satte jag liksom i fler gummiband längre ner så det fick en form om man kan säga så haha. Tog bort gummi banden imorse och håree blev faktiskt jättefint. Det var rakt med fina svaga vågor. Snabbt och enkelt.
Det händer alla då man får en "bad-hair-day", vilket händer mig ganska ofta, då man bara vill slita av håret för att man inte orkar göra något med det, men då finns det alltid nöd frysirer enligt mig:

Tips 1# Gör en stor knut högt uppe, och spreta ut den lite så den inte liknar en bulle, platta luggen och klart!
Tips 2#  Tupera håret högst upp lite på sidorna, fast under håret så det inte syns. Gör två flätor och lossa lite på håret där uppe där ni tuperade, annars ser det så slickat ut. klart! Tycker dock detta blir finast om man har uppklippt hår =)
tips 3# En vanlig hög hästsvans, tupera lite  i början av " svansen" vid gummibandet, platta topparna och luggen.

Detta var mina bästa nödtips, hoppas ni har nytta av dom när ni får era Bad-hair-day's . =)


 såhär menar jag med att lägga gummiband längre ner! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
/> /> />